Betol-betol Hangat! Aku terima nikahnya...!

Oleh Kaki Wayang on

http://www.salehbadrah.com/arabesque/webfiles/arimages/siti07d.jpg
"Aku terima nikahnya Siti Nurhaliza binti Taruddin dengan mas kahwinnya RM25.50 tunai"

Bunyi mcm senang? Nah ni makna sebenarnya...
"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibubapanya, apa saja dosa yg si dia buat, dari dedah auratnya sehingga tinggal solatnya, aku tanggung dan bukan lagi ibubapa si dia. Dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak ku, jika gagal maka aku fasik, dayus dan aku rela masuk neraka dan malaikat Zabaniyah melibas badanku sehingga pecah."
P/s: Maka beringatlah wahai kaum Adam..sesungguhnya menjadi seorang suami ataupun ayah bukan perkara yang boleh dibuat main..bukan perkara yang mudah..bukan perkara sekadar kahwin, bukan sekadar memenuhi tuntutan nafsu, bukan sekadar memenuhi sunnah Rasulullah SAW mahupun halal segalanya bagi kamu (suami isteri) tetapi juga kamu perlu, harus dan wajib menjadi pembimbing kepada isteri kamu untuk mendapatkan keredhaan Allah SWT..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...