Edisi Gempak! Pelajar "Politeknik Muadzam Shah" Johan Lagu Patriotik!

Oleh Kaki Wayang on


Alhamdulillah..oklah walaupun hanya masuk dalam ruangan Jawi Utusan Malaysia..tapi ianya cukup bermakna buat aku apabila berjaya menjadi johan dalam pertandingan Lagu_lagu Patriotik..pertama kali mencuba hanya berjaya mendapat tempat keempat atas faktor-faktor pemilihan lagu. Namun begitu akhirnya berjaya juga tampil sebagai Johan Lagu-lagu Patriotik yang diadakan di Perpustakaan Negara, Kuala Lumpur pada suatu ketika dulu.

Pada ketika itu, pengacara majlis pertandingan menganggap aku sebagai pelajar Politeknik Muadzam Shah..padahal aku ni bukan lagi student pada ketika itu..tapi sekurang-kurangnya kesilapan itu mampu menaikkan dan membawa nama Politeknik Muadzam Shah di mata Malaysia.


Pada ketika itu, aku membawa Lagu Bahtera Merdeka sebagai taruhan..buat pengetahuan semua apa yang menarik dalam pertandingan itu..aku terpaksa bersaing dengan 3 orang peserta dari akademi ASWARA..suara yang ditampilkan oleh mereka bertiga memang cukup mengasyikan..cukup membuat aku gentar untuk bertanding..Namun, segala-galanya berubah apabila aku diumumkan sebagai Johan Pertandingan Lagu Patriotik..hanya Allah SWT sahaja yang tahu akan kegembiraan yang jelas terpancar kat wajah aku masa tu..siap wartawan Utusan Malaysia mewawancara aku lagi..katenyer untuk dimasukkan dalam Utusan Malaysia..

Walaupun sekadar bahagian ruangan jawi..tapi tak kisahlah..paper tu tetap paper Utusan Malaysia..hehehehe...

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
2 Comments

{ 2 Komen Membina!... read them below or add one }

Unknown said...

yang mana 1 kaki wayang ni ??? muka macam berubah-ubah....... errrmmmmm -_-

Kaki Wayang said...

kaki Wayang yang tengah-tengah..yang comel sangat tu..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...