Edisi Panas! Akhbar Online UMNO Menukar Perkataan Takbir Ke 'Take Beer' - Boleh Ke?

Oleh Kaki Wayang on


Aku ni tak tahulah samaada jalan yang aku pilih dengan tidak mendaftar sebagai pemilih adalah baik atau tidak..aku merupakan rakyat Sabah..rasa-rasanya kalau aku tak mengundi pun ok je kot..BN tetap menang..dan aku merasakan politik Malaysia semakin meruncing..semakin patah sayapnya..semakin sakit dibuatnya..bila sebut pasal fitnah memfitnah dan rasuah..orang akan cakap "politik kan..biasalah tu"..


Tak habis-habis dengan fitnah..yang pihak ini kata macam ini kat pembangkang, yang pembangkang kata itu kat kerajaan..sampaikan otak dan pemikiran masyarakat yang kamil dan kurang pengetahuan dalam bidang politik disogokkan dengan berita yang entah betul atau tidak..

Hari ni heboh mengenai Akhbar Umno Online meletakkan dan menukar perkataan Takbir sebagai "Take Beer" (Faham-faham sajalah maksudnya)..sudah sepatutnya sensitiviti itu diambil kira..ini tidak, perkataan seperti itu dengan mudah dicanang dan dikeluarkan tanpa rasa bersalah dari penulis dan pelukis karikatur tersebut..

Aku tidak akan menjadi sebagai pemilih sehinggalah politik Malaysia ini betul-betul tulus dan jujur serta bersih (BUKAN BERSIH yang Ambiga canang-canangkan)..aku bukan penyokong sesiapapun..aku masih tercari-cari siapa yang betul-betul merupakan pemimpin sebenarnya dalam ISLAM...

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
2 Comments

{ 2 Komen Membina!... read them below or add one }

Unknown said...

Kita mengundi cuma untuk undi org yang kita rasa boleh jadikan kita aman dan tenteram..
Pkirlah dulu sebelum mengundi,
Masalah politik biarlah org politik yang settle..
Tak yah pening2 pale wak ^_^
Yang penting peace no war ^_^

Geng Borak said...

marilah mengundi... :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...