Edisi Hangat! PM Naikkan Elaun Sara Hidup (COLA) RM500 Untuk Kakitangan Awam!

Oleh Kaki Wayang on


Kerajaan bersetuju memberikan Elaun Sara Hidup (COLA) tanpa mengira pangkat dan tempat bertugas semua pekerja awam dan swasta sebanyak RM500.00 sebulan berkuatkuasa Julai  2016 bagi menampung kenaikan harga minyak dan barang-barang. Selain langkah proaktif bagi menangani GST yang sangat hebat diperkatakan pada ketika ini. Langkah yang serupa disarankan kepada pihak swasta bagi menjamin keharmonian para pekerjanya. 

Elaun COLA ini boleh dituntut di semua Pejabat Pos dan BSN di seluruh negara mulai jam 1 pm hingga 4 pm pada setiap hari kecuali hari Jumaat, Sabtu dan Ahad serta hari-hari kelepasan am. Kakitangan awam & swasta perlu menunjukkan kad pengenalan diri Jabatan untuk mendapatkan borang permohonan dan wang akan dibayar selepas penyerahan borang yang lengkap beserta dengan syarat-syarat berikut :-

1. Surat Perlantikan Kerja - Original
2. Surat Pengesahan Kerja- Original
3. Surat Akuan Majikan - (tempat terakhir bertugas)

dan... 

... 80 Penutup Botol Coca-Cola... Baru sesuai dengan namanya Elaun Cola! Ampunnnn pak...

Haaaahahaha! !!! Dah baca! Pergi sambung kerja ... kalau pasal DUIT semua besor bijik mata!! kalo rasa menyampah dgn status ni sila minum coca cola ek !!


" SENYUM....TAK PERLU KATA APA-APA" !!

Artikel berkaitan dengan Gaji Baru Penjawat Awam:

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
4 Comments

{ 4 Komen Membina!... read them below or add one }

Askrie Hishamuddin said...

yang besor bijik mata tentu-tentu orang-orang PEMBANGKANG. haha. pasal duit laju je pembangkang ni. LOL.

MAY said...

br nk keji.haha.kje gile la nk bg duit mcm tu je kan.

Siti Rohaida said...

GILER LA..SEMANGAT DAH NIE..HHA

Drakula Comel said...

ceh..mati2 ingtkn btoi..ahaha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...